Teaching and Digital Skills: An Approach to Inequalities in Secondary Education in the Department of San Salvador
PDF (Spanish)
EPUB (Spanish)

Keywords

Digital skills
Digital literacies
Educommunication
Gender perspective
Teachers
Inequality
Educational system
Media and Information Literacy

How to Cite

Ponce Benítez, L. A., & Joya Renderos, B. M. (2025). Teaching and Digital Skills: An Approach to Inequalities in Secondary Education in the Department of San Salvador. Investigaciones UCA, 3(3), 180–184. https://doi.org/10.51378/iuca.v3i3.10345
PDF (Spanish)
EPUB (Spanish)

References

Aguaded Gómez, J. I. y Guzmán Franco, M. D. (2014). Competencia mediática y educación: una alianza necesaria. Comunicación & Pedagogía, (273-274), 38–42. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4736742

Lagarde, M. (1996). Género y feminismo. Desarrollo humano y democracia. Horas y Horas. https://repositorio.ciem.ucr.ac.cr/handle/123456789/259

Ruiz, J. I. (2012). Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto.

Valle Castillo, C. A. (2023). Luz María Garay Cruz, Mujeres y saberes digitales. Las otras alfabetizaciones necesarias, Ciudad de México, Editorial Tintable, 83 pp., Estancias, Revista de Investigación en Derecho y Ciencias Sociales, 3(6), 314-320. https://revistas.uaq.mx/index.php/estancias/article/view/1436

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2025 Luis Alfredo Ponce Benítez, Brenda Melissa Joya Renderos