Abstract
No abstract available.
ECA Estudios Centroamericanos, Vol. 27, No. 283, 1972: 255-271.
References
Armas Lara, Marcial. (1964). El Renacimiento de la Danza Guatemalteca y el origen de la Marimba. Guatemala: Centro Editorial "José de Pineda Ibarra". Ministerio de Educación Pública.
Bode, Barbara. (1961). The Dance of the Conquest of Guatemala. New Orleans: Middle American Research Institute, Tulane University. Publication 27. pp. 203-298.
Breme de Santos, Ida (ED). (1968). "Baile de Moros y Cristianos" en Tradiciones de Guatemala. Guatemala: Universidad de San Carlos. Centro de Estudios Folklóricos, pp. 57-81.
Correa, Gustavo. (1958). "Texto de un baile de diablos" en Native Drama in Guatemala and Mexlco, Middle American Research Institute. Tulane University. Publication 27, pp. 97-04. New Orleans. L L.
Kurath, Gertrude Prokosch and Martí. Samuel. (1964). Dances of AnAhuac. Chicago: Aldine Publishing Company.
McArthur, Harry S. (1965) "Notas sobre el Calendario Ceremonial de Aguacatán, Huehuetenango". Folklore de Guatemala, N9 2. Guatemala: Departamento de Arte Folklórico Nacional, pp. 31-38.
(1966) "Orígenes y motivos del baile del Tz'únum" Folklore de Guatemala, Número
, Guatemala: Departamento de Arte Folklórico Nacional, pp. 139-152.
Molina Solís, Juan Francisco. (1896) Historia del Descubrimiento y Conquista de Yucatán, Mérida: Imp. E. Caballero.
Morley, Sylvanus G. (1947) The Ancient Maya, California: Stanford University Press.
Ordóñez Ch., Martín. (1968) "Baile de los Tzules" en Tradiciones de Guatemala: Universidad de San Carlos, Centro de Estudios Folklóricos. pp. 35-37.
Reynolds, Dorothy. (1956) "Danzas Guatemaltecas··. Americas 2:31-35. Washington, D. C.: Pan American Union.
Spence, Lewis. (1947) Myth and Ritual in Dance, Game and Rhyme. London: Watts.
Tozzer, Alfred M. (1907). A Comparatlve Study of the Mayas and the Lacandonee New York: Archeological Institute of America. Macmillan.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 1972 Enrique S. McArthur